2012. július 23., hétfő

Hazaút...

Bejegyezte: Rita dátum: 21:20


Sziasztok!
Hajaj, rég nem írtam, mindenesetre ezt muszáj megosztanom veletek. Jelentem itthon vagyok – úgy ahogy véglegesen – Angliából. Gyorsan írtam egy kis élménybeszámolót hazajövetelemről, mely eseményekben dús volt. Várható a későbbiekben egy kis összegzés az utolsó hónapjaimról, néhány képpel. :)

Az út, amire nem akarok emlékezni – vagy mégis, hogy nehogy még egyszer nekivágjak busszal keresztülszelni Európát.

Az érzelemmentes búcsúzkodás (nem) igazán megható pillanatait a családtól, most nem ecsetelném, hanem rátérnék az egyes számú napirendi pontra a Meg nem ismétlendők listáján.
Egy: soha, de soha ne hidd azt, hogy a londoni metrók rendelkeznek lifttel. Az egy dolog, hogy Kings Crosson van egy darab rohadt lift, de a Victoriánál már csak lépcsőre futotta. Sok-sok lépcsőre, ami nem éppen kedvező egy hisztérikussá váló, enyhén túlsúlyos bőröndökkel rendelkező lány számára. Mindenesetre az emberekbe vetett hitem visszatért, mikor segítő kezekre találtam egy színes bőrű apuka személyében, majd életem szerelmére hasonlító srácban és barátjában. A lényeg, hogy csupán két órámba telt eljutni a Kings Crosstól a Victoriánál található taxiállomásig. Mondanom sem kell, hogy a taxira egy vagyont fizettem így is, de legalább rendes volt, és elvitt A pontból a B-be. (Utóbbi a hostelt jelöli.) Bejelentkeztem, és lakatra zártam a két bőröndömet. Majd a maradék négy táskával a lépcsőnek vetődtem, mert az nem menés volt, max. csak vánszorgás. Hiába kerestem a negyedik emeleten a 49-es szobát, egy törülközőbe csavart lány tájékoztatott, hogy ki fogok bukni, ha megtudom, hogy a rossz lépcsőn jöttem fel. Nos, csak kicsit buktam ki, helyette ismét megmásztam a Mount Everest kettőt. Elrendeztem a cuccaimat, majd elindultam bevásárolni másnapra, na meg felderíteni a terepet, hogy vasárnap merre kell elszenvednem az utolsó menetet. Közben egy másik szálon a londoni buli története folyt, amiből semmi nem lett, mert nem tudtam elérni a kontaktot – csak így, titokzatosan -, de ő viszont fel tudott hívni fél tíz körül, amikorra nekem már a létezéstől is elment a kedvem, nem beszélve a karom működési képességei felől való kételyemtől, ami még mindig fáj, ha megpróbálkozom a kinyújtással. De azt hiszem, már egyenesbe jöttem... :D
Kettő: Soha, de soha ne hidd azt, hogy a Victoria Station az a Victoria Coach Station. Namármost én ezt tettem. Számolgattam, és inkább úgy döntöttem, hogy hagyom a taxit másnap, amivel esélyes, hogy fel kéne váltanom a papír pénzemet, azaz maradnék egy csomó érmével, amit nem tudok beváltani, és buszra hagyatkozom. Kifizettem 2.30 fontot egy megállóért, amit még csak fel sem ismertem. Megkérdeztem egy bácsikát, aki no hablas inghlese vagy micsudi, de a fiára mutatott, aki készségesen segített megmutatni az utat felajánlva jobbját a bőröndömnek. Elbúcsúztunk a vasútnál, ahonnan már tudtam az utat, sőt mi több, láttam is a célt, de beláttam, hogy erősen a nem-fog-menni kategóriába tartozik. Elvonszoltam immáron már csak öt csomagomat (éljen az átcsoportosítás, ami csodákra képes. Főleg, ha nem felejted a csomag megőrzőben a kézipoggyászodat, mikor már kipakoltad a többi bőröndödet az utcára, és nem kell visszamenned érte, mint ahogy azt én tettem.) a buszmegállóba, és felszálltam a buszra, majd kértem jegyet a Victoria Coach Stationig. Remegő kézzel válogattam a pénzt, mire a buszsofőr mondta, hogy hagyjam csak, úgyis itt van egy köpésre. Aztán egy másik ürge is rendes volt, segített a bőrönddel, mialatt azt hajtogatta, hogy ő csak egy turista. Természetesen lelkesen megköszöntem, ahogy egy illedelmes lányhoz illik.
Három: Soha, de soha ne ess kétségbe, ha nem látod a kijelző táblán az úticélodat. Nos, én is csak egy kicsit tettem, majd elkeveredtem a leghátsó kapuhoz, és valahogy a check-in pulthoz, ahol közölte a pasi, hogy át kell szállnom. Hát mondom pont jó, hogy a jegyem nem olyanra szól, de hát ha meg kell tenni, akkor meg kell tenni. Ismered az érzést. :D
Négy: Soha, de soha ne ess kétségbe, ha egy kisbaba az útitársad 24 órára. Én sem annyira tettem, miután megbizonyosodtam arról, hogy a lehető legtávolabbi szabad székbe kerülök. Összeismerkedtem egy párral, akiknek sajna pont mögöttük jutott hely, és megtudhatták tőlük, hogy a Channel Tunnel a Duna(!!!!!) alatt megy át. :D Lol. Amúgy nagyon érdekes volt, ahogy a busz bement egy vonatba, és alig fél óra alatt már Franciaországban is voltunk. Jó volt hallani, ahogy egy true francia köszönt minket Bon Jourral. :) Áthaladtunk Belgiumon (Brüsszelben elfogott a rettegés az emberek láttán, nem viccelek. Ki nem tettem volna a lábam a buszból!), Hollandián, s egy ellenőrzésen, majd a németeknél történt a nagy kaland.
Öt: Soha, de soha ne hidd azt, hogy tehetetlen vagy. Egy rajtacsapás szerű ellenőrzést eszközölt a német hadsereg ellenünk – két emberről és egy kutyáról beszélek. :D -, és elkérték az útleveleket, személyiket, de az egyik nőnek elfelejtették visszaadni. A szlovák (köcsög, bunkó, paraszt) sofőrök nem tekintették ezt az ő ügyüknek, helyette csak bemutattak a nőnek és valami magyarszkit mondogattak. Aztán végül mégis elmentünk a közeli rendőrségre, és sikerült visszaszerezni a dolgot. Persze a tömeg ki volt rendesen, mert volt, hogy hét óráig meg sem álltunk. Nem mintha nekem annyira számított volna a folyó ügyek miatt, ugyanis simán kibírtam közel 34 órát dolgom végezte nélkül. Ennél is van egy bizonyos határ, és sem a buszban fellelhető pöcegödör, sem pedig a toilett felirat alatt szerepelt feketelyuk nem felelt meg annak.
Hat: Soha, de soha ne próbálj meg okoskodni. Jelen esetben nem is én tettem, hanem egyik magyar útitársunk, mikor egy hatalmas nagy dugóba keveredtünk. Szerinte, ha átszlalomozunk a másik sávba, és kimegyünk azon a lejárón, akkor bizony jobb lesz nekünk. Nos, annyival lett jobb, hogy a dugó végének a végére értünk, de még annak is az egyik leágazására. A lényeg, hogy csupán három órát ragadtunk a dugóban, és azt is amiatt, mert egy olyan faluban próbáltak elvezetni bennünket, ahol csak az egyik sáv volt járható útfelújítások miatt. Mondanom sem kell, hogy még nagyobb dugót okozott, mint maga a baleset az autópályán…
Hét: Soha, de soha ne hidd, hogy nem lehet rosszabb. Bécsbe érve kiderült, hogy a buszunkra még másfél órát kell várni. Elvoltunk, a népet élteti, ha bosszankodhat, pláne ha a magyarról van szó. Mindenesetre legalább megszabadultam az előttem ülő szlovák ribanctól, aki két méterrel a föld felett járt, és azt hitte a lenőtt, undorító műkörmével, hogy ő az Atyaúristen. Az út elején kérdezte, hogy lejjebb engedheti-e a székét. Mondom igen. Még komolyan, büszke is voltam magamra, hogy jaj de jó fej vagyok. Aztán másfél óra múlva elegem lett, elszállt minden jófejségem, és megkértem, hogy vessen véget szenvedésemnek. Aztán néhány óra múlva arra leszek figyelmes, hogy jóval lejjebb van a széke, mint a mellette ülő nőé. Pont szünetet tartottunk, és utána ismét kértem, hogy tolja vissza a székét a helyére. Még volt mersze durcás képet vágni! Eskü nem telt el fél óra, és minden szó nélkül lejjebb engedte megint! Na itt aztán eldurrant az agyam és mondtam neki, hogy ez nekem így rohadtul nem kényelmes, szóval tolja vissza de nagyon gyorsan. Idióta hisztis p*csa!
Nyolc: Soha, de soha ne hidd, hogy nem vagy király. :D A busz nem ment volna be Győrbe, ahol rám vártak (a reggeli váltás busz bement volna), de én elintéztem, hogy bemenjen. Csak miattam. :) Aztán persze hívtam nővéremet, aki kijött, hogy hol vagyok, mert nem a pályaudvaron. Egy liget nevénél nem jutottam közelebb a megoldáshoz, így megkérdeztem egy nénit, hogy mi az a fehér épület a park másik oldalán, mire jóformán idiótának nézett, és közölte, hogy a vasút állomás. Hát kösz, most legalább már tudom. Átcuccoltam, éééés indulás! Természetesen egy jó kis hazai, s nem utolsó sorban ÍZES meki után. :D
Kilenc: Soha, de soha ne hidd, hogy te kivétel vagy! Röhögünk nagyban valamin, erre szirénát hallunk magunk mögül. Hát nem igazoltatnak minket? Mindkettőnek ez volt az első eset, és nem tudtuk megállni röhögés nélkül…. Happy End, mert itthon vagyok, és írom ezt a beszámolót, ahelyett, hogy lemosnám magamról az út porát – bűzét. Mindenesetre így lett a 27 órából 34 óra….

2 megjegyzés :

Dombai Ferenc on 2012. november 24. 10:34 írta...

Szia

Feri vagyok (26), szeretnék egy kis segítséget kérni, ki szeretnék menni Angliába au pair-nek Januártól és gondoltam tudsz segítséget adni, hogy induljak neki.
Egyszer voltam már au pair 2 évig London-ban, de aztán hazajöttem MO-ra (tudom hülye voltam) de most nagyon szeretnék újra belevágni.
Akkor egy ügynökségen keresztül mentem ki, akik jól átbasztak, meg lenyúltak egy csomó pénzzel, szóval ügynökségekhez fordulni.....egy kicsit tartok tőle, hogy megint átvágnak. Már nincs is meg az az ügynökség szerintem.
Azelőtt a gumtree.com-on találtam egy tök jó családot, náluk voltam 2 évig, de az az oldal fizetős lett, és csak angol fontban lehet fizetni.

Szóval, ha tudsz tanácsot, vagy ötletet adni hol nézelődjek (akár megbízható ügynökséget, akár olyan oldalt, ahol csak regisztrálni kell) azt nagyon megköszönném! :)

Válaszodat előre is köszönöm

Feri

Névtelen írta...

Szia Feri!
Ne haragudj, hogy csak most válaszolok, de nem nagyon néztem a blogot, bocsánat!
Én az aupair-world.net-en találtam meg a családomat, és nagyon sokan használják ezt az oldalt, szóval mindenképpen próbáld meg szerintem! Gumtree-t is mondtam volna, de akkor ezek szerint, fizetős lett.

Remélem sikerül, vagy sikerült találnod családot! :)

Rita

Megjegyzés küldése